شرکت ها نیاز به سیستمی دارند که لازم نشود برای هر اتاق اداره خود خطوط تلفنی مختلف از طریق شرکت مخابرات تهیه کنند. به همین منظور مرکزی را در اداره خود راه اندازی می کنند که از طریق یک دستگاه کسانی که تماس می گیرند را به جایی که کار دارند راهنمایی می کند. این سیستم که چنین خدماتی را ارائه می دهد معروف به سیستم سانترال است که بیشتر برای بخش های داخلی یک شرکت یا اداره مورد استفاده قرار می گیرد.
شیوه جدید دیگری که امروزه دارد جایگزین روش های سنتی برقراری تماس می شود معروف به voip است. این شیوه از تماس بر روی بستر اینترنت یا شبکه داخلی صورت می پذیرد. اینترنت کمک می کند تا افراد از این طریق با یکدیگر بتوانند ارتباط برقرار کنند. استفاده از این شیوه تا حد زیادی جا افتاده و در آینده کاملا شیوه سنتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
شرکت ها برای این که بتوانند چنین سیستم هایی را با بالاترین کیفیت ممکن در ادارات خود راه اندازی کنند باید به سراغ تیم هایی بروند که در این زمینه تجربه و دانش بالایی دارند. تجربه بالاست که سبب می شود این تجهیزات به صورت کاملا حساب شده نصب شود و بالاترین کارایی را ارائه دهد.
علاقه مند به دریافت تلفن VoIP هستید و چگونه می تواند تجارت شما را بهبود بخشد؟ با یکی از تیم ما یک نسخه نمایشی برنامه ریزی کنید و ببینید کسب و کار شما از چه ویژگی هایی می تواند بهره مند شود.
تماس های نامحدود در داخل ایالات متحده / کانادا
یک شماره تلفن برای تماس، پیام تیمی و جلسات ویدیویی
ادغام برنامه با Jira ،Asana ،Box ،Google Drive ،OneDrive و موارد دیگر.
ارتباطات روان و هموار داخلی و خارجی یکی از سنگ بنای عملیات روزانه کسب و کار است. امروزه، Voice over Internet Protocol (VoIP) به طور فزاینده ای به قانون طلایی ارتباطات شرکتی مدرن تبدیل شده است. به عبارت ساده، این یک فناوری اثبات شده است که به افراد امکان می دهد از طریق اتصال به اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. در سال 1995 توسعه یافت و با توسعه پهنای باند پایدارتر و قابل اعتمادتر شد و به راه حلی برای کسب و کارهای بیشتر و بیشتر در هنگام ارتقاء سیستم تلفن خود تبدیل شد.
تلفن VoIP نوعی تلفن است که از فناوری IP برای انتقال تماس ها استفاده می کند. این می تواند به صورت سخت افزار دیجیتال تخصصی یا یک برنامه (که روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه اجرا می شود) باشد که عملکردهای مشابهی را انجام می دهد.
یک تلفن VoIP با میکروفون و گیرنده خود، صدایی را که شما تولید میکنید میگیرد و آن را به بستههایی از داده تبدیل میکند که از طریق شبکه ارسال میکند و از طریق اینترنت به بیرون میفرستد. از طرف دیگر، تلفن داده ها را از حالت فشرده خارج می کند و آن را برای شنیدن شخص دیگر پخش می کند.
در مورد سیستمهای تلفن تجاری، یک تلفن سنتی از طریق یک سیم به یک سانترال خصوصی (PBX) متصل میشود – تجهیزات حجیمی که به سیستم اجازه میدهد تمام داخلیهای داخلی را متصل کند. در این راهاندازی تلفن اداری، PBX اساساً مغز سیستم است زیرا تمام مسیریابیها را مدیریت میکند و اطمینان میدهد که همه تماسها از طریق شبکه تلفن سوئیچشونده عمومی (PSTN) به مقصد میرسند.
PSTN صرفاً به تلفن قدیمی اشاره دارد، که در آن تلفنها به شبکههای خاصی متصل میشوند – که عمدتاً برای خطوط ثابت استفاده میشود. همچنین ممکن است نام سرویس تلفن قدیمی ساده (POTS) را شنیده باشید. این دو مخفف به یک چیز اشاره دارند، که دومی یک اصطلاح عامیانه برای اولی است.
با سیستم تلفن IP، دیگر نیازی به نگهداری سخت افزار VoIP و IP PBX در محل دفتر خود ندارید. میتوانید میزبانی آن را انتخاب کنید تا تمام عملکردهای سطح سازمانی مورد نیاز یک سیستم تلفنی را بدون نگرانی در مورد هزینههای سربار نگهداری سرور در داخل ساختمان خود دریافت کنید.
دلیل آن این است که سیستمهای تلفن ابری مبتنی بر VoIP مدرن محدودیتهای تلفن سنتی را کنار گذاشته و به رایانهها و سایر دستگاههای متصل اجازه میدهند تا تماسهای تلفنی را از طریق اینترنت برقرار کنند. به لطف پروتکل های حمل و نقل، که مسئول برقراری ارتباط و اطمینان از رسیدن بسته های داده به مقصد هستند، قادر به انجام این کار است.
قبل از اینکه بتوانید بفهمید که تلفن های VoIP چگونه تماس ها را از طریق اینترنت منتقل می کنند، ابتدا باید نحوه عملکرد فناوری VoIP را درک کنید.
فناوری Voice over IP در واقع مجموعه ای از پروتکل های مختلف است که با هم کار می کنند تا عملکردهای تلفن را تکرار کنند. هر پروتکل عملکرد متفاوتی دارد اما همه آنها به طور همزمان در زمان واقعی کار می کنند.
دروازههای VoIP به تماسهای صوتی دیجیتال از تلفنهای VoIP به دادههای صوتی آنالوگ یا مالتی پلکسی تبدیل میشوند که میتوانند از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه معمولی مصرف شوند. به نوبه خود، همچنین قادر است داده های صوتی مالتی پلکس آنالوگ را به فرمت دیجیتال تبدیل کند تا بتوان آن را به بسته های IP شکسته و سپس از طریق VoIP منتقل کرد.
با این آداپتور VoIP، حتی اگر از یک دستگاه تلفن ثابت سنتی استفاده می کنید، می توانید از طریق اینترنت تماس برقرار کنید (و بتوانید از همان شماره استفاده کنید).
بله امکانش هست! ATA به عنوان رابط بین تلفن آنالوگ و سیستم VoIP شما عمل می کند و سیگنال های آنالوگ را به ترافیک دیجیتال تبدیل می کند. در نگاه اول، این یک روش صرفه جویی در هزینه به نظر می رسد، به خصوص اگر می خواهید تلفن های PSTN موجود خود را حفظ کنید و بودجه کافی برای خرید تلفن های VoIP جدید ندارید.
اما نکته اینجاست که ATA به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی های پیشرفته موجود در گوشی های مدرن VoIP را نمی دهد. به این ترتیب، برخی از کسب و کارها از ATA فقط به عنوان یک دستگاه انتقالی استفاده می کنند تا زمانی که آماده خرید تلفن های دارای IP خود شوند.
با نصب یک برنامه (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد)، می توانید از رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود به عنوان تلفن VoIP استفاده کنید. شما بدون نیاز به خرید یک “تلفن معمولی” عملکرد کاملی را دریافت می کنید. این یک روش رایج در بین مشاغل است، زیرا تحرک و قابلیت استفاده را ارائه می دهد که در سیستم های تلفن سنتی دیده نمی شود. همچنین به کارمندان شما انعطافپذیری میدهد زیرا مجبور نیستند همیشه به میزهای اداری خود بسته باشند.
جدای از اولویت بندی اشتباه QoS، تماس های قطع شده را می توان به پهنای باند ناکافی نیز نسبت داد. این امر مخصوصاً اگر تماسهای قطع شده در دفتر شما در شلوغترین زمانها مکرر باشد.
انواع مختلفی از تلفن های VoIP موجود است و هر کدام هدف خاصی دارند. مطمئناً، یک تلفن رومیزی در محیط کنفرانس کار میکند، اما ممکن است بدون تلفن کنفرانس، ویژگیهای مهمی را از دست بدهید. اگر قصد دارید یک استقرار کامل VoIP برای شرکت خود داشته باشید، این چیزی است که باید در نظر بگیرید.
تلفنهای نرمافزاری اساساً برنامههای نرمافزاری هستند که بر روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما نصب میشوند تا بتوان از آنها مانند یک تلفن سخت استفاده کرد. در اصل، آنها تلفن های مجازی هستند که به هیچ مکان فیزیکی متصل نیستند. میتوانید یک تلفن USB را به رایانه خود متصل کنید تا بتوانید از عملکرد و ویژگیهای تلفن نرمافزار استفاده کنید و مانند یک تلفن معمولی ارتباط برقرار کنید. اغلب، تلفنهای نرمافزاری که روی رایانه اجرا میشوند و همراه با هدست، کیفیت تماس بهتری را نسبت به برنامههای VoIP در تلفنهای هوشمند ارائه میکنند. اما به طور کلی، به غیر از رایانه یا دستگاه تلفن همراه، نیازی به دستگاه های دیگر یا تلفن های فیزیکی که نیاز به آداپتور برق یا آداپتور برق دارند وجود ندارد.
تلفن VoIP وسیله حمل و نقل دیجیتال برای تماس های تلفنی است و بنابراین بخشی جدایی ناپذیر از زیرساخت شبکه سازمان شما است. تصور کنید هنوز از یک سیستم تلفن سنتی استفاده میکنید، در حالی که تقریباً بقیه – از جمله رقبای شما – به VoIP تغییر دادهاند. شما نمی خواهید پشت سر بگذارید. با RingCentral مشورت کنید و بیاموزید که چه نوع تلفن VoIP با راه حل ارتباطات یکپارچه مبتنی بر VoIP به خوبی کار می کند و در عین حال نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند!
استفاده از سیستم های حفاظتی و نظارتی امروزه برای شرکت ها و خانه ها بسیار ضروری است. اگر سیستم های حفاظتی نباشند بسیاری از اتفاقات را نمی توان به نحو احسن کنترل کرد. وجود سیستم های حفاظتی برای شرکت ها و اماکن از نان شب هم واجب تر است. یک سیستم حفاظتی قدرتمند می تواند جلوی سرقت را بگیرد، داده ها و منابع را از آتش سوزی حفظ کند و همچنین کیفیت انجام بسیاری از کارها را بالا ببرد.
در انتها لازم به ذکر است که شرکت خدمات حفاظتی اپکس ایران این آمادگی را دارد تا خدماتش با کیفیتی بالا برای اماکن کوچک و بزرگ ارائه دهد. برای این که با خدمات و قیمت ما آشنا شوید و ازمشاوره رایگان اپکس ایران استفاده کنید با ما تماس بگیرید.