شرایط نگهداری دوربین مدار بسته

11 نکته درباره شرایط نگهداری دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته به بسیاری از جاها نفوذ کرده اند و امروزه مورد بهره برداری قرار می گیرند. دوربین ها بسته به نوع و جنس آن نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. اگر آنها نگهداری نشود نمی توانند در مواقع ضروری به داد صاحبان کسب و کار برسند.

تمام لوازم الکترونیکی که در کارخانه تولید می شود برای این که بهتر بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد باید شرایطی را در مورد آنها رعایت کرد اگر نکات کلیدی رعایت نشود به مرور زمان دچار ایراداتی شده و بر روی دست صاحبان خود هزینه های سنگین می گذارند.

شرایط نگهداری دوربین مدار بسته بسیار تخصصی و فنی است و از عهده هر آدم غیر متخصصی بر نمی آید. برای این که دوربین در بهترین وضعیت به فعالیت خود ادامه بدهد بهتر است بعد از یک بازه زمانی مشخص توسط متخصص بازدید شود تا شرایط نگهداری بر روی آن به خوبی اجرا گردد.

درست اجرا کردن نگهداری موجب می شود تا دوربین ها وظیفه خود را به درستی انجام دهند و امنیت فضا و مکانی را که در آن نصب شده اند برقرار کنند. در ادامه بعضی از نکات شرایط نگهداری دوربین مدار بسته را برای شما خواننده گرامی نام برده و مختصر شرح می دهیم.

شرایط نگهداری دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته چیست و چرا استفاده از آن رشد داشته است؟

نوعی تجهیزات الکترونیکی است که از طریق دوربین ها و کیس مرکزی کنترل کننده و مانیتور برای کنترل کردن شرایط یا فضای خاصی از آنها استفاده می شود. دلیل رشد کردنش هم این است که شرکت ها و سازمان ها همیشه به دنبال راه های نوینی هستند تا از منافع خود به نحو بهتر و مطلوب تری در هر شرایطی محافظت کنند.

چرا دوربین مداربسته نیاز به نگهداری دارد؟

تجهیزات الکترونیکی به مرور زمان دچار فرسودگی می شوند. اگر شرایط نگهداری دوربین مدار بسته رعایت شود طول عمر بیشتری خواهد داشت و می تواند از منافع شرکت ها یا سازمان ها به خوبی محافظت کند.

نکات شرایط نگهداری دوربین مدار بسته

نگهداری دوربین ها نکاتی دارد که اگر رعایت شوند در بهترین وضعیت به فعالیت خود ادامه داده و می توانند امنیت را برای سازمان ها و تاجران فراهم کنند.

گرد و خاک یا آلودگی محیطی:

به مرور زمان هر چیزی در دنیای ما دچار کثیفی و آلودگی می شود. دوربین ها هم با توجه به این که در بسیاری از فضاها به خصوص محیط های باز شهری مثلا برای کنترل ترافیک و غیره به کار گرفته می شوند از گرد و خاک در امان نیستند.

زمانی که دوربین دچار گرد گرفتگی شد باید نسبت به تمیز کردن تجهیزاتش اقدام کرد. مهم ترین قسمت که گرد و خاک موجب می شود بر روی عملکردش اثر بگذارد لنز دوربین است. در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته برای سرویس لنز و تجهیزات باید به سراغ متخصص رفت تا ایرادات دیگری پیش نیاید و هزینه بیشتر بر روی دست استفاده کننده نگذارد.

رطوبت و زنگ زدگی:

یکی از نکاتی که در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته در مناطق شرجی باید رعایت کرد چک کردن تجهیزات فلزی است تا دچار زنگ زدگی نشده باشند. مامولا جنس تجهیزات فلزی به گونه ای است که یک لایه رنگ برای جلوگیری از زنگ زدگی روی آنها قرار دارد.

اما هیچ چیز در دنیای ما ثابت نیست و ممکن است مخدوش شدن بخشی از روی فلز و تجهیزات باعث نفوذ رطوبت شود در این مواقع باید به سراغ تیم پشتیبانی قدرتمند گشت تا نسبت به رفع ایرادات اقدام کند و تجهیزات را نجات دهد.

شوک الکترونیکی:

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته باید در نظر گرفت محافظت کردن تجهیزات از شوک و نوسان الکترونیکی است. اگر یک شوک الکترونیکی نا خواسته به سیستم دوربین برسد ممکن است تجهیزات را نابود کند.

برای حفظ کردن تجهیزات از شوک تیم های حرفه ای نگهداری دوربین در مسیر اتصال آنها با برق محافظ الکترونیکی با کیفیت قرار می دهند تا در صورت اتفاق افتادن نوسان آسیبی به تجهیزات دوربین نرسد.

فرسودگی قطعات:

یکی از مشکلاتی که در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته باید به آن توجه کرد فرسودگی قطعات است. به مرور زمان هر قطعه ای دچار فرسایش می شود ولی اگر شرایط نگهداری اش به خوبی رعایت شده باشد خراب شدن قطعات به میزان قابل توجهی عقب می افتد و طول عمر بیشتری خواهد داشت و می تواند به فعالیت خود برای حفاظت از منافع سازمان یا شرکت ادامه دهد.

برای دریافت خدمات سرویس دوربین مداربسته، می توانید به صفحه ی اختصاصی سرویس و نگهداری دوربین مداربسته در تهران مراجعه کنید

و یا از طریق راه های ارتباطی، با کارشناسان شرکت اپکس ایران در ارتباط باشید.

شرایط نگهداری دوربین مدار بسته

ضربه شدید خوردن:

یکی از اتفاقاتی که می تواند موجب اختلال تجهیزات دوربین شود خوردن ضربه شدید به آنها است. وقتی تجهیزات دوربین ضربه شدید می خورند نمی توانند آن عملکردی را که قبل از ضربه خوردن داشتند ارائه دهند.

وقتی چنین شرایطی پیش آمد و به تجهیزات ضربه خورد بهتر است به جای این که خود افراد نسبت دستکاری کردن آن اقدام کنند با شرکت هایی که در این زمینه سالها تخصص دارند تماس بگیرند و آن را به صورت دقیق حل کنند تا دوربین ها به وضعیت نرمال خود برگردند.

دست آدم نابلد نسپردن:

یکی از نکته های مهم در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته این است که تجهیزات را برای ایراد یابی و بازدید به دست ادم نابلد نسپرد. یک آدم نابلد و کم تجربه هر چند قصدش خیر باشد و بخواهد کمک کند ولی به خاطر اطلاعات کمی که دارد ناخواسته ممکن است به تجهیزات خسارت وارد کند.

نگهداری و بازدید از تجهیزات دوربین مدار بسته بسیار تخصصی است و نباید کسی که در این کار متخصص نیست به آنها دست بزند. دست زدن یک آدم غیر متخصص می تواند تجهیزات را از حالت نرمالی که باید باشند خارج کند و امنیت اداره یا سازمان مربوطه به خطر خواهد افتاد. بهتر است به سراغ شرکت های پشتیبانی رفت که سال ها در این زمینه تجربه دارند.

پرندگان:

یکی از مواردی که در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته باید توجه کرد پرندگان هستند. کلا پرندگان هر سطحی را که گیر بیاورند و حس کنند دارای شرایط لانه سازی است شروع به ساختن آن می کنند.

اگر دوربین مدار بسته به صورت مناسب وصل نشود ممکن است پشت یا رویش مناسب شرایط برای لانه سازی پرنده گردد. لانه ساختن پرنده ممکن است دید دوربین را مخدوش کرده و یا به تجهیزات آسیب برساند و امنیت مکان یا فضا نتواند به خوبی برقرار شود.

باد شدید و طوفان:

در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته در زمان نصب کردن آنها در محیط های باز باید باد را در نظر گرفت. زیرا یکی از مواردی که به طور دائم تجهیزات در معرضش هستند بادهای شدید و طوفان است.

برای این که تجهیزات دچار مشکل نشوند باید بسیار محکم بر روی سطوحی که قرار است دوربین نصب شود اتصال یابند. اگر به خوبی محکم نشوند به مرور زمان باد تجهیزات را از جای کنده و یا زوایای دوربین را بر هم می زند که موجب برقرار نشدن امنیت می گردد.

منبع تغذیه:

یکی از مواردی که در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته باید به آن توجه ویژه کرد منبع تغذیه است. اگر منبع تغذیه دچار ایراد شود یا بسوزد دیگر تجهیزات به خوبی عمل نخواهند کرد.

یک تغذیه نرمال می تواند دوربین و دیگر تجهیزاتش را در مدار فعالیت نگه دارد و امنیت را برقرار کند. ایراد پیدا کردن تغذیه و بی توجهی به آن می تواند به دیگر تجهیزات هم آسیب برساند. بنا بر این نباید از سلامت تغذیه غافل شد. برای چک کردن تغذیه بهتر است به سراغ متخصصان حرفه ای و با دانش رفت تا مشکلی برای فعالیت صحیح دوربین ها پیش نیاید.

چک کردن کیس ذخیره سازی:

یکی از مهم ترین قسمت ها در نگهداری دوربین ها کیس ذخیره سازی است. اگر کیس ذخیره سازی به خوبی عمل نکند ممکن است در مواقعی که نیاز به اطلاعات و داده ها است نتوان به انها مراجعه کرد.

برای این که از سلامت کیس ذخیره سازی اطمینان حاصل کرد باید در بازه های زمانی مشخص توسط یک متخصص خبره مورد بازدید قرار گرفته و تنظیم گردد. بازدید کردن موجب می شود تا کیس دچار خرابی ناگهانی نشود. تنظیم کردنش توسط کارشناس سبب می شود تا دوربین ها به بهترین صورت عمل کرده و امنیت را برقرار کنند.

توصیه می کنم به مقاله ی چه عواملی بر قیمت نصب دوربین مداربسته تاثیر دارد؟ سر بزنید.

شرایط نگهداری دوربین مدار بسته

مراجعه به پشتیبانی معتبر:

مهم ترین نکته در شرایط نگهداری دوربین مدار بسته زمانی که ایرادی پیش آمد است بهتر است با مراجعه به شرکت هایی که در این زمینه تخصص و نیروی لازم را دارند نسبت به رفع ایراد اقدام کرد.

این شرکت ها با نیروهای متخصصی که در اختیار دارند در مواقع اضطراری به داد استفاده کنندگان دوربین می رسند و تجهیزات را برای یک فعالیت نرمال از نو آماده می کنند. این شرکت ها با این خدماتی که ارائه می دهند در واقع امنیت را به سازمان ها و ادارات باز می گردانند.

در انتها

در مقاله بالا متوجه شدید که شرایط نگهداری دوربین مدار بسته چقدر حساس و مهم است و اگر نکات به خوبی رعایت شود چقدر به نفع سازمان ها و شرکت ها است. برای درست اجرا شدن همین نکات است که باید به سراغ شرکت های پشتیبانی رفت که بهترین و حرفه ای ترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

شرکت اپکس ایران با سال ها تجربه عملیاتی در زمینه نگهداری دوربین مدار بسته این آمادگی را دارد تا خدمات خود را به سازمان ها و شرکت ها ارائه دهد. برای به دست آوردن اطلاعات کافی به آدرس https://apexiran.ir مراجعه شود و یا با واحد پشتیبانی شرکت تماس حاصل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت اپکس ایران

دوربین مداربسته
اینترنت وایرلس اختصاصی
اینترنت تی دی ال تی ای
سرویس و نگهداری دوربین مداربسته
پشتیبانی شبکه
سیستم های حفاظتی

همکاری با ما

ما در اپکس ایران، در جستجوی همیشگی بهترین‌ها هستیم. بهترین‌ها کسانی هستند که به استعدادها و شایستگی‌های خود واقفند و پیوسته سه ضلع دانش، مهارت و شایستگی‌های خود را توسعه میدهند.
ما بر این باوریم که هر فرد مستعد و شایسته‌ای در بازار کار میهن عزیزمان، جزئی از مجموعه ماست که ما مشترکاً در جستجوی هم هستیم و با حضور و همکاری ایشان بالنده تر و موفقتر از قبل خواهیم بود.جهت معرفی خود به بخش ارتباط با ما مراجعه نمایید.

تماس با ما

تلفن : 56220026-021

دفتر شهرک صنعتی شمس آباد : جنب ورودی شهرک صنعتی شمس آباد، لاین کندرو، مجتمع امام رضا (ع)

شرکت اپکس ایران

دوربین مداربسته
اینترنت وایرلس اختصاصی
اینترنت تی دی ال تی ای
سرویس و نگهداری دوربین مداربسته
پشتیبانی شبکه
سیستم های حفاظتی

تماس با ما

تلفن : 56220026-021

دفتر شهرک صنعتی شمس آباد : جنب ورودی شهرک صنعتی شمس آباد، لاین کندرو، مجتمع امام رضا (ع)

همکاری با ما

ما در اپکس ایران، در جستجوی همیشگی بهترین‌ها هستیم. بهترین‌ها کسانی هستند که به استعدادها و شایستگی‌های خود واقفند و پیوسته سه ضلع دانش، مهارت و شایستگی‌های خود را توسعه میدهند.
ما بر این باوریم که هر فرد مستعد و شایسته‌ای در بازار کار میهن عزیزمان، جزئی از مجموعه ماست که ما مشترکاً در جستجوی هم هستیم و با حضور و همکاری ایشان بالنده تر و موفقتر از قبل خواهیم بود.جهت معرفی خود به بخش ارتباط با ما مراجعه نمایید.