حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم

بررسی حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم

یکی از نگرانی‌های اساسی کاربران اینترنت با سرعت بالا، مربوط به حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم یا به عبارت دیگر استریم می‌باشد. سوالاتی چون چقدر حجم برای تماشای یک فیلم لازم است و چه سرعت اینترنتی برای تجربه بدون وقفه در تماشای فیلم الزامی است، از جمله مسائل مهمی هستند که افراد در سطح جهان به آن‌ها پرسش می‌کنند. این مقاله با بررسی جواب این دو پرسش به شما خدمت می‌کند. علاوه بر این، مطلب حاضر به توضیح درباره تماشای ویدئوهای با کیفیت 1080P در اینستاگرام نیز می‌پردازد و شما می‌توانید میزان مصرف اینترنت خود را در این پلتفرم نیز اندازه‌گیری نمایید.

میزان سرعت و حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم با کیفیت 4K

تماشای فیلم با کیفیت UHD یا 4K به میزان حدود 7.2 گیگابایت از حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. به عبارت دیگر، اگر یک فیلم سینمایی با مدت 1.5 ساعت را با کیفیت 4K تماشا کنید، حدود 10.6 گیگابایت از حجم اینترنت خود را مصرف خواهید کرد.

برای اینکه بتوانید فیلم با کیفیت UHD را به صورت آنلاین و بدون وقفه تماشا کنید، نیاز است که از یک سرویس اینترنت با سرعت حداقل 16.3 مگابیت بر ثانیه استفاده کنید. بنابراین، توصیه می‌شود از اینترنت ADSL استفاده نکرده و به جای آن از اینترنت وایرلس استفاده کنید. زیرا حداکثر سرعتی که این سرویس می‌تواند فراهم کند، 16 مگابیت بر ثانیه است که در صورت دستیابی به این سرعت، شما باز هم 0.3 مگابیت کمبود دارید.

در صورت نیاز و کسب اطلاعات بیشتر در حوضه  پهنای باند اختصاصی روی لینک بزنید.

Consumption volume of watching movies online

حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم با کیفیت HD

ابتدا باید ذکر شود که کیفیت HD به سه سطح رزولوشن تقسیم می‌شود و در ادامه به توضیح هرکدام و میزان حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم می‌پردازیم.

رزولوشن 720P:

در این سطح کیفیت، تماشای هر ساعت فیلم نیازمند مصرف 0.9 گیگابایت حجم اینترنت است. برای تماشای بدون وقفه فیلم با کیفیت 720P، شما به یک سرویس اینترنت با حداقل سرعت 2.05 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

رزولوشن 1080P:

این سطح از کیفیت، پرمصرف‌ترین رزولوشن برای تماشای آنلاین و حتی آفلاین فیلم است، زیرا اکثر نمایشگرها آن را پشتیبانی می‌کنند و همچنین کیفیت تصویر مناسبی ارائه می‌دهد. حجم اینترنت مورد نیاز برای تماشای یک ساعت فیلم با کیفیت 1080P معادل 1.5 گیگابایت است و حداقل سرعت اینترنت برای تماشای بدون وقفه فیلم با کیفیت 1080P، یک سرویس اینترنت با سرعت حداقل 3.4 مگابیت بر ثانیه است.

رزولوشن 2K:

برای تماشای یک ساعت فیلم با کیفیت 2K، شما نیازمند مصرف 3 گیگابایت از حجم اینترنت خود هستید. همچنین سرعت مورد نیاز برای تماشای بدون وقفه آنلاین فیلم با کیفیت 2K، برابر با 6.82 مگابیت بر ثانیه می‌باشد.

حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم با کیفیت 320P 

در این کیفیت، تماشای هر ساعت فیلم معادل 300 مگابایت از حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. برای تماشای بی وقفه ویدئو با این کیفیت، نیاز است که به یک سرویس اینترنت پرسرعت با حداقل سرعت 0.67 مگابیت دسترسی داشته باشید.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، اکنون شما مطلع هستید که تماشای آنلاین فیلم به چه حجمی از اینترنت نیاز دارد و همچنین حداقل سرعت اینترنت برای تماشای بی وقفه فیلم در این کیفیت را می‌شناسید. با این حال، توجه شما را به دو نکته مهم در این زمینه جلب می‌کنم 

نکته اول:

تضمین کنید که سرعت اعلام شده برای تماشای هر کیفیت تصویر به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار دارد و در صورت فقط داشتن حداقل سرعت معلن شده، هنگام تماشا هیچ استفاده دیگری از اینترنت خود نداشته باشید. برای تماشای بدون وقفه فیلم از سرویس‌های VOD در ایران مانند فیلیمو، نماوا، آیو، آپارات، میهن ویدئو، تماشا و نماشا استفاده کنید.

نکته دوم:

برای تماشای آنلاین فیلم از YouTube و Netflix، نیاز است که اینترنت بدون فیلتر در اختیار داشته باشید، که در ایران ممکن نیست. اگر از فیلتر شکن استفاده می‌کنید، افت سرعتی که آن ایجاد می‌کند را هم در نظر بگیرید.

چگونه مصرف اینترنت یوتیوب را کم کنیم

هر گیگ چند ساعت فیلم است؟

برای اینکه بفهمیم چند ساعت فیلم می‌تواند با یک گیگ اینترنت تماشا شود یا به عبارت دیگر، چند گیگ فیلم می‌تواند با یک گیگ اینترنت مصرف شود، لازم است به کیفیت فیلم توجه کنیم. با این حال، به طور کلی می‌توان با یک گیگ حجم ترافیک اینترنت، حدوداً 6 دقیقه فیلم با کیفیت 4K یا UHD، بیست دقیقه فیلم با کیفیت 2K، چهل دقیقه فیلم با کیفیت 1024P یا Full HD، و یک ساعت فیلم با کیفیت 720p را دانلود یا آنلاین تماشا کرد.

در صورت تمایل به دانلود یک فیلم یک ساعت و نیمه با یک گیگ ترافیک، باید کیفیت فیلم را به 480p یا SD تنظیم کرد. با این کیفیت، تقریباً می‌توانید با یک گیگ اینترنت یک فیلم سینمایی کامل را تماشا کنید، اما باید از کیفیت بالا کمتر انتظار داشت.

حجم مصرفی تماشای آنلاین فیلم در آپارات

یکی از نگرانی‌های کاربران ایرانی درباره استفاده از اینترنت، مربوط به میزان مصرف داده هنگام تماشای فیلم در آپارات است و همچنین هزینه مرتبط با این تجربه. برای پاسخ به این سوالات، ابتدا باید مختلف کیفیت‌های پخش فیلم در آپارات را بررسی نماییم.

در آپارات، کیفیت پخش فیلم به ترتیب از 1080P، 720P، 480P، 360P، 240P و 148P می‌باشد. بنابراین، حداکثر مصرف داده برای تماشای فیلم در آپارات با بالاترین کیفیت ممکن (1080P) برابر با 1.5 گیگابایت برای هر ساعت تماشا و با کیفیت 720P نیز 1 گیگابایت می‌باشد.

حالا با دانستن این اطلاعات، کافی است هزینه هر گیگابایت اینترنتی که از شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود خریداری می‌کنید را استعلام کنید و با ضرب در حجم داده مصرفی در آپارات، هزینه تماشای هر ساعت فیلم در این پلتفرم را محاسبه کنید. 

سرعت بی‌بدیل و پایداری بی‌نظیر: تجربه یکتا از اینترنت با خدمات برتر از اپکس

اپکس یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنت برتر با تمرکز بر سرعت و پایداری است. این شرکت با ارائه تکنولوژی‌های پیشرفته و شبکه‌های پرقدرت، به مشتریان تجربه‌ای منحصر به فرد از اینترنت با سرعت بالا و اطمینان ارائه می‌دهد. خدمات اینترنت اپکس به کاربران امکان دسترسی به اینترنت با کیفیت عالی و بدون وقفه را فراهم می‌کند، به همراه بستری قابل اعتماد و خدمات پشتیبانی متمایز.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت اپکس ایران

دوربین مداربسته
اینترنت وایرلس اختصاصی
اینترنت تی دی ال تی ای
سرویس و نگهداری دوربین مداربسته
پشتیبانی شبکه
سیستم های حفاظتی

همکاری با ما

ما در اپکس ایران، در جستجوی همیشگی بهترین‌ها هستیم. بهترین‌ها کسانی هستند که به استعدادها و شایستگی‌های خود واقفند و پیوسته سه ضلع دانش، مهارت و شایستگی‌های خود را توسعه میدهند.
ما بر این باوریم که هر فرد مستعد و شایسته‌ای در بازار کار میهن عزیزمان، جزئی از مجموعه ماست که ما مشترکاً در جستجوی هم هستیم و با حضور و همکاری ایشان بالنده تر و موفقتر از قبل خواهیم بود.جهت معرفی خود به بخش ارتباط با ما مراجعه نمایید.

تماس با ما

تلفن : 56220026-021

دفتر شهرک صنعتی شمس آباد : جنب ورودی شهرک صنعتی شمس آباد، لاین کندرو، مجتمع امام رضا (ع)

شرکت اپکس ایران

دوربین مداربسته
اینترنت وایرلس اختصاصی
اینترنت تی دی ال تی ای
سرویس و نگهداری دوربین مداربسته
پشتیبانی شبکه
سیستم های حفاظتی

تماس با ما

تلفن : 56220026-021

دفتر شهرک صنعتی شمس آباد : جنب ورودی شهرک صنعتی شمس آباد، لاین کندرو، مجتمع امام رضا (ع)

همکاری با ما

ما در اپکس ایران، در جستجوی همیشگی بهترین‌ها هستیم. بهترین‌ها کسانی هستند که به استعدادها و شایستگی‌های خود واقفند و پیوسته سه ضلع دانش، مهارت و شایستگی‌های خود را توسعه میدهند.
ما بر این باوریم که هر فرد مستعد و شایسته‌ای در بازار کار میهن عزیزمان، جزئی از مجموعه ماست که ما مشترکاً در جستجوی هم هستیم و با حضور و همکاری ایشان بالنده تر و موفقتر از قبل خواهیم بود.جهت معرفی خود به بخش ارتباط با ما مراجعه نمایید.